1. Перегляньте відео
2. Виконайте тестові завдання.
1. Яку пору року зобразив автор на початку твору?
А осінь
Б зима
В літо
2. Хто їхав до лісу на коняці і чому?
А Чепіжний зловити вовка
Б Петро Лях врятувати Сіроманця
В Шевчук копати яму
3. Що трапилось з Чепіжним, коли він зустрівся з Сіроманцем?
А він впав
Б потрапив в озеро
В виліз на дерево.
4. Хто допомагав та захищав вовка?
А Сергійко
Б Сашко
В Семенко
5. Куди привезли Сіроманця після того, як він попався у яму?
А на ферму
Б на конюшню
В у кузню
6. Про кого йдеться у цитаті «…він ночами краде у полі солому на мотоциклі…»?
А про Чепіжного
Б про Шевчука
В про Побігайла.
7. Кому належать слова: «…на те він і вовк: не буде ж він їсти манну кашу, як я, і ніхто не пече йому, не варить»?
А Сашкові
Б Андрієві Ляху
В Василеві Чепіжному
8. Піратом польових просторів у творі названо
А Сашка
Б Петра Ляха
В Сіроманця.
9. Що означає сталий вираз з твору М. Вінграновського «Сіроманець» накивати п’ятами?
А замерзнути
Б втекти
В насміхатися
10. Як звати хлопчика, якого врятував Сіроманець під час заметілі?
А Олесь
Б Федько
В Андрійко
11. З якою метою Сашко відправляється разом із вовком в
Одесу?
А тікають від Чепіжного
Б повернути зір Сіроманцеві
В подорожувати і побачити море
12. Укажіть правильне твердження, що стосується твору М.Вінграновського «Сіроманець»
А твір «Сіроманець» – це казка про тварин
Б Василь Чепіжний – головний герой твору
В Своїм твором автор закликає до співчутливого та милосердного ставлення до тварин.
3. Запишіть в зошити.
Гуманізм – ставлення до людини, пройняте турботою про її благо, повагою до її гідності, людяність.
Вовк Сіроманець та хлопчик Сашко – центральні персонажі повісті. Вовк зображений у фантастичному контексті, кий тісно пов’язаний із реальністю. Сашко стає для вовка не лише другом, а й рятівником, захищає його перед дорослими.
Отже, саме в дружбі та співчутті хлопчика до вовка розкривається гуманізм повісті.
4. Укладіть діалог на тему «Бесіда Сашка з Сіроманцем» (до 10 реплік) або напишіть власне закінчення повісті «Сіроманець».