Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності засобами художнього слова в поезіях Павла Тичини «Гаї шумлять..», «Блакить мою душу обвіяла…»
- 1.Перегляньте відеоурок
- https://www.youtube.com/watch?v=73WIqQ4eHzA (другу його половину)
- 2.Виразно навчіться читати поезії «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…»
- 3.Запишіть у зошити паспорт цих творів (скористайтесь матеріалами відеоуроку)
- 4.Зверніть увагу на образні вислови, що є в поезії, знайдіть відомі вам художні засоби.
- Гаї шумлять»
Художні засоби |
Метафори | «Гаї шумлять», «хмарки біжать», «дзвін гуде», «думки пряде», «шепіт трав», «мріє гай», «горить-тремтить ріка» |
Епітети | «Шепіт голублячий», «іду зворушений» |
Порівняння | «Купаючи мене, мов ластівку», «ген неба край — як золото», «ріка мов золото-поколото», «ріка як музика» |
- «Блакить мою душу обвіяла»
Художні засоби |
Метафори | «Блакить душу обвіяла», «душа сонця намріяла», «душа причастилась кротості трав» |
Епітети | — |
Порівняння | «Струмок серед гаю як стрічечка», «метелик мов свічечка» |
- 5. На с. 201 підручника опрацюйте статтю з теорії літератури "Ліричний герой". Запам'ятайте визначення: ліричний герой - це друге "Я" поета, образ оповідача, який у ліричному творі висловлює свої почуття.
- 6. Вивчіть напам'ять одну з опрацьованих поезій (на вибір).