• Маєте питання?
  • 098 37 058 17
  • anfilia3@ukr.net
Конторльна робота. Ускладнене речення

Контрольна робота

«Речення з однорідними членами». «Звертання. Вставні слова»

1.Який спосіб зв’язку між підметами в поданому реченні?

В ній чебреці, гречки, і пшениці, й овес напоєні теплом (А. Малишко).

а) сполучниковий; б) безсполучниковий; в) змішаний.

2.Виділіть речення з однорідними членами:

а) Ось крамничний пшеничний несу радо хліб;

б) Удовина хата була висока, світла й дзвінка;

в) Непересічною здається нещодавня знахідка в Чернігові великого давньоруського скарбу;

г) Поверніть мене до класу срібним покликом дзвінка.

3. Члени речення, які відносяться до одного й того самого члена речення й виконують однакові синтаксичні функції, називаються:

а) відокремленими; б) неоднорідними; в) однорідними; г) уточнювальними.

4. Назвіть речення з однорідними присудками:

а) Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці ягід, звиває собі віночок;

б) Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів;

в) Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в завтрашнє, в безкрає;

г) З берега на берег можна добутися баржами або човнами.

5. Які сполучники вжиті при однорідних членах в поданому реченні?

Вночі і ожеледь, і мряка, і сніг, і холод.

а) протиставні; б) розділові; в) єднальні; г) підрядності.

6. Виділіть речення, у якому вжиті розділові сполучники:

а) Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині; б) Хто ти, мрія чи сон?

в) Не краса красить, а розум; г) Чоловіки весело, з жартами відповіли на привітання.

7. Назвіть речення з протиставними сполучниками:

а) Гарна нивка, та чужа; б) Не то сон, не то забуття склепляли повіки:

в) Сінешні й хатні двері були відчинені; г) Мене весь час то палило, то морозило.

8. Слова, що поєднують в одну групу однорідні члени речення, називаються:

а) однорідними; б) уточнювальними; в) узагальню вальними; г) увідокремленими.

9.Визначте речення, у якому при узагальню вальному слові слід поставити тире:

а) Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі і Карпо і Лаврін і Кайдашиха і Мелашка;

б) Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух;

в) Широка синя стрічка в материному очіпкові біла сукня на дочці червоний бант у косах усе так налякало студента, що він сидів як на шпильках.

10.Визначте речення, у якому при узагальнювальному слові слід поставити двокрапку:

а)На річці в лісі у полі усюди німо тихо;

б) Найменший шерхіт луск гіллячки шум пташиного крила усе резонувало тут надзвичайно лунко, чисто повноголосо;

в) Ураз усе покращало біля мене і ясени з блакитними тінями і нагорблена клуня з чотирма вітрами і скрипливі ворота.

11. Позначте речення з поширеним звертанням.

А. У Вербний тиждень, за народним віруванням, не можна сіяти городини…

Б. Знаю, знаю, дівчинонько, чим я тебе розгнівив: що я вчора ізвечора із другою говорив.

В. Верни до мене, памяте моя.

Г. О сарнонько, приходь вечірньою добою на скло прозорих вод…

12. Познач речення, в якому правильно поставлені розділові знаки при вставних словах.

А. Це була, так би мовити наша фамільна ворона.

Б. Правду кажучи, дика гуска ота повз нас і не летіла, і не пливла, проте ми її заполювали.

В. Може – спить вона тепер солодким сном, листячком у грушевому дуплі прикрившись.

Г. Отже: голову його не так легко вирізнити в темряві степу.

13. Укажи речення, в якому є вставлене речення.

А. Біля басейна (в басейні догори черевом плавала рибина – поганий знак) садівник періщив лозиною козу.

Б. Коли морська зірка повзе, то один із променів трохи піднятий і виставлений уперед.

В. За його розрахунками, він уже повинен бути навпроти літака.

Г. Зоре моя вечірняя, зійди над горою, поговорим тихесенько в неволі з тобою.

14. Установи відповідність між реченням і способом вираження у ньому звертання.


1. Іменник у формі кличного відмінка.

2. Словосполучення.

3. Прикметник.

4. Іменник + словосполучення.

А. Я тебе, вірная, аж до хатоньки сам на руках віднесу.

Б. Піднімаймося, спішімо на боротьбу проти ненависного ворога!

В. Нахиляйтесь, густі лози, куди вітер віє!..

Г. Постій, чумаче, постривай, шляху в людей розпитай.

Д. Зіроньки ясні небо покрили, вийди, дівчино, серденко миле.


15. Установи відповідність між реченнями та значенням ужитих у них вставних слів.

1. Джерело повідомлення.

2. Привернення уваги.

3. Упевненість.

4. Невпевненість.

А. Запамятайте, найпростіший спосіб уникнути грибних отруєнь – збирати лише ті гриби, які вам добре відомі.

Б. Тоді шкурка в лисиці робиться густа та лискуча, а, як відомо, лисицю полюємо виключно через її знамените хутро.

В. По вулиці йду і, здається, уперше розплющив я очі на світ.

Г. Тепер повернули, без сумніву, до лісу.

Д. Буває, часом сліпну від краси.


16. Склади два речення зі словом видно, використавши його у ролі вставного і звичайного члена речення.

17. Уяви себе екскурсоводом. Розкажи відвідувачам музею або гостям твого міста про певну будівлю або пам’ятник, використовуючи звертання і вставні слова.

:
:
Щоб задати питання, треба зареєструватися, або зайти, якщо вже зареєстровані.